Beste ouders/verzorgers,
Wij willen u graag informeren over de vernieuwde klachtenregeling binnen Stichting Fedra. Het is belangrijk dat iedereen zich prettig en serieus genomen voelt op school. Soms kan er toch iets gebeuren waar u vragen of zorgen over heeft. Dan is het goed om te weten hoe u verder kunt.
Waar vindt u de informatie?
De volledige klachtenregeling staat op de website van Fedra (zie documenten). In de schoolgids en in Vensters vindt u een verwijzing naar de regeling, zodat u altijd gemakkelijk bij de juiste informatie komt.
Hoe werkt het als er een klacht is?
Wij proberen klachten zoveel mogelijk samen op te lossen. Daarom vragen wij u om een klacht of zorg eerst te bespreken met de betrokken leerkracht. Vaak helpt een gesprek om een probleem op te lossen. Lukt dat niet, of is het lastig om direct met de leerkracht te praten, dan kunt u terecht bij de directeur van de school.
Interne vertrouwenspersoon op elke school
Vanaf 1 januari 2026 heeft elke Fedra school een interne vertrouwenspersoon en soms ook wel twee interne vertrouwenspersonen.
Deze persoon is een eerste aanspreekpunt wanneer u ergens mee zit en u daar in vertrouwen mee wilt praten. De vertrouwenspersoon luistert, denkt mee en kan helpen bij het zoeken van een oplossing. De vertrouwenspersonen voor onze school zijn: Sylvana van Veelen, sylvana.vanveelen@fedra.nl en Maarten Muetstege, maarten.muetstege@fedra.nl.
De contactgegevens van de interne vertrouwenspersonen vindt u ook in de schoolgids van de school.
Externe vertrouwenspersoon
Er is ook een externe vertrouwenspersoon beschikbaar. Deze persoon werkt onafhankelijk van de school. U kunt hier terecht wanneer u liever met iemand buiten school spreekt of wanneer de klacht de schoolleiding zelf betreft. De contactgegevens hiervan staan in de klachtenregeling op de website van Fedra.
Met vriendelijke groet,
Angelique Dibbets
Adjunct-directeur De Anjelier